PARKİNSON HASTASI 3 çocuk annesi Sabriye Sezgin'e ÇARE ARANIYOR

PARKİNSON HASTASI KADINA ÇARE ARANIYOR
CEYHAN KENT GAZETESİ
09 HAZİRAN 2009 SALI
SAYI: 1302

Ceyhan’da Parkinson hastası evli ve 3 çocuk annesi Sabriye Sezgin (49) tedavi olabilmek için yetkililerden yardım istedi.
Sezgin, Gazi Osman Paşa Mahallesi Kazım Karabekir Caddesi Numara 62’de bulunan evinde yaptığı açıklamada yaklaşık 15 yıldır hasta olduğunu ifade etti. Doktorların tavsiyesi üzerine 1 yıl önce Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde beyin ameliyatı olduğunu dile getiren Sezgin ‘’ancak ameliyatta fayda etmedi. Vücudum sürekli titriyor. Beynim işlevini yerine getiriyor ancak vücuduma hükmedemiyor. Bu nedenle de ev işlerini dahi yapamıyorum. Bir süre önce Ankara’da özel bir hastanede hastalığımın tedavisinin yapıldığını öğrendim. Doktorlar, ameliyatla İki Taraflı Derin Beyin Similatörü takıldığında hastalıktan kurtulacağımı söylediler’’ dedi.

Eşi Hüseyin Sezgin’in (59) Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan emekli olduğunu vurgulayan Sezgin şunları söyledi:

"SSK’ya yaptığımız başvuru sonucunda kurumun sadece similatörün ücreti olan 30 bin TL’yi ödeyeceğini öğrendik. SSK ameliyat ücretini ödemiyor. Ameliyat ücreti de yaklaşık 30 bin TL’yi buluyor. Eşimin emekli maaşı olan 680 TL ile geçinmeye çalışıyoruz. Bu durumda 30 bin TL’yi ödememiz imkansız. Sağlığıma kavuşabilmek, normal bir yaşantı sürebilmek için yetkililerden yardım istiyorum."
Öte yandan Ceyhan Devlet Hastanesi Başhekimi Op. Dr. Musa İnal ise hastanın ameliyatının devlet hastanelerinde yapılması durumunda SSK’nın bütün masrafları karşılayacağını, ancak söz konusu hastalığın Türkiye’de sayılı sayıda özel hastanede yapılabildiğine dikkat çekti. İnal "prosedür gereği hastalar ücretin yüzde 30’unu ödeyerek SSK ile anlaşmalı özel hastanelerde de tedavi olabiliyorlar. Ancak hastamızın başvurduğu hastane SSK ile anlaşmamış olabilir. Bu nedenle de hasta ameliyat ücretinin tamamını ödemek durumunda kalacak" diye konuştu.

2 yorum:

sezgin özbay dedi ki...

Sabriye Sezgin bugün ilk ameliyatını oldu. en zor olanını. yarın ikinci ameliyatı olacak inşaallah. Allah duyarlılık gösteren herkesten razı olsun. ÖZMAYA'ya da şükranlarımı sunuyorum. annem için yaptıkları göz ardı edilmeyecek kadar büyük.

Her Şey Ceyhan İçin dedi ki...

Geçmiş olsun, İnşallah bundan sonra ki gelişmelerde hayırlısıyla iyi olur da Sariye hanım eski günlerine kavuşur.

Sabriye Hanıma ailesi ve yakınları na da tekrar geçmiş olsun derken en kısa zamanda sağlıklı bir şekilde görüşmek üzere diyorum.